Francuskie paluszki z czerwonym pesto




Paluszki z ciasta francuskiego to pyszna i szybka przekąska. Możemy je jeść na "sucho" jak również jako dodatek do czerwonego barszczyku.
Ja zrobiłam je z czerwonym pesto i serem mozzarella.

Przepis jest na ok 16 szt.
Co potrzebujemy:
-2 opakowania ciasta francuskiego
-1 słoiczek pesto, czerwone lub zielone (zależy kto jakie lubi) :) 
 -100-150 g sera żółtego, ja użyłam mozzarelle ale może to być również parmezan
-1 jajko

Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia ( ja dałam folie). Rozgrzewamy piekarnik do 200°C
Ser żółty ścieramy na tarce.
Otwieramy jedno opakowanie ciasta i prostujemy - możemy do tego użyć wałka :)
Smarujemy równomiernie ciasto  wybranym rodzajem pesto i posypujemy serem.
 

Przykrywamy całość drugą porcją ciasta i tniemy je na około 1.5-2 cm paski.


Trzymając za końce zwijamy ciasto w spiralę.


Spirale przenosimy na blachę i zachowujemy większy odstęp, ponieważ one jeszcze urosną :)
Żeby były złociste smarujemy je roztrzepanym jajkiem.

Wkładamy do piekarnika i pieczemy 20-25min


Pyszne! 💕

Dajcie znać czy wypróbujecie kiedyś ten przepis :)
 A może już je robiliście? :)

Do następnego! 💋

Wpis  został napisany we współpracy z portalem KobiecePorady.pl

3 komentarze:

  1. To taka pizza z ciastem francuskim w innym kształcie? Nie mam pojęcia co to jest pesto, ale wydaje mi się, że jakiś sos?

    Oczy Outsidera blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak.
      To w pewnym rodzaju sos. :)
      Czerwone pesto jest z suszonych pomidorów z dodatkiem orzeszków pini.
      Zielone jest na bazie bazylii również z dodatkiem orzeszków pini

      Usuń